العربية
07-10-2018 נכתב ע"י יועץ לאכילה נכונה

בישול בריא

בחרנו עבורכם חמישה דרכים מומלצות והבריאות ביותר לבשל. אידוי , אפיה, הקפצה, טיגון במים, גריל

הכתבה מעניינת אותך? תן לייק  

אידוי – זו דרך הבישול הבריאה ביותר כיוון שהיא שומרת על מרב ערך התזונה של המזון. יתרון נוסף שבאידוי אין צורך להוסיף שמן מה שמצמצם את הערך קלורי של המזון. בזמן האידוי נשמר הצבע הטעם והצורה המקורית של המזון.

כדי להוסיף טעם למזון המאודה מומלץ להניח את מה שמאדים מעל עשבי טיבול , עלים ואז גם מונעים הדבקה וגם מעשירים את הטעם

 

אפיה – גם אפיה בתנור זו דרך נפלאה לשמור על הערך התזונתי של המזון במיוחד אם האפיה נעשית בחום בינוני של 180 מעלות. חשוב לזכור שככל שזמן האפיה הוא ארוך יותר המזוןיאבד יותר מערכו.

 

הקפצה – בזמן ההקפצה מומלץ לחמם את השמן עד 180 מעלות ולא מעבר לז כיוון שברגע שהשמן נשרף הוא מתפרק לגורמים מסוכנים ומסרטנים. הקפצה זהו בישול קצר יחסית ולכן גם שומר על ערכו של המזון שברגע מגע עם שמן חם נסגר מהר,לא סופח את השמן ושומר על ערכו.

 

טיגון במים – מתאים במיוחד לטיגון בריא של בצל

* מחממים מחבת מנירוסטה , חותכים את הבצל ומניחים על מחבת חמה.

* בוחשים עד שהבצל הופך לחום

* מטפטפים פנימה כמה טיפות מים ובוחשים עד שהמים מפזרים את הצבע החום לכל הבצל, חוזרים על התהליך עד שהבצל שחום מספיק. חשוב לא להוסיף יותר מדי מים כדי שהבצל לא יתאדה.
* בסיום הטיגון מוסיפים כפית שמן זית בשביל הטעם.

הגריל – שומן מן החי הנוטף על גחלים משחרר חומרים מסרטנים. על מנת למזער נזקים מומלץ תמיד לקנות בשר ודגים טריים ולא קפואים. מומלץ להוריד את כל החלקים השומניים ולייבש את הבשר לפני ששמים אותו על הגריל. את הבשר מומלץ להפשיר בתוך מקרר ולא בחוץ. לגבי הפחמים קיימים בשוק שני סוגים של פחמים אורגניים שלא פולטים עשן רעיל ומודלקים ע"י חומר בעירה טבעי. .

חזור לדף הקודם
חדשות אחרונות
בדוק ה BMI שלך