العربية
20-05-2019 נכתב ע"י יועץ דיאטה

הסוכר שמתחבא באוכל

כמה סוכר אתה צורך ביום? בכתבה הבאה תופתע לגלות שלא רק במזונות מתוקים יש סוכר, אלא כמעט בכל מוצר מדף. כתבה מרתקת שמובילה לשינוי.

הכתבה מעניינת אותך? תן לייק  

כמה כפיות סוכר אתה חושב שאתה צורך ביום?

הידעת שהצריכה המומלצת היא לא יותר מ-6 כפיות סוכר לנשים ו-9 כפיות לגברים?!!?

 

מחקרים הראו כי 87% מהילדים בישראל אוכלים לפחות חטיף אחד מתוק ביום,

רק 28% מילדי ישראל אוכלים את הכריכים שלהם מלחם שאינו לבן וכי 75% מהילדים בישראל

שותים בבוקר משקאות שאינם מים כמו מיץ, שוקו, קפה וקולה.

אז באלו מזונות יש כמויות סוכר שלא חלמתם עליהן?

כמה דוגמאות:

פרוסת לחם לבן או אחיד: 3 כפיות סוכר.

לחמנייה רגילה: 5 כפיות סוכר.

מעדן חלב עם פרי: 5 כפיות סוכר.

כוס שוקו מוכן: לפחות 8 כפיות סוכר.

100גרם קטשופ- 5.5 כפיות סוכר.

100מ"ל רוטב סויה- 10 כפיות סוכר.

100מ"ל צ'ילי מתוק- 9 כפיות סוכר.

פחית משקה אנרגיה ממוצע- 5.5 כפיות סוכר.

 

"הסוכר ממכר כמו קוקאין והרואין" "הסוכר עובד על אותו מרכז במוח כמו קוקאין והרואין", אותו מרכז מייצר תלות ומפתח סיפוק והרגשה טובה עם צריכת הסוכר ולכן אנחנו מתמכרים אליו. ממש כמו תלות בסם, אנחנו נאלצים לצרוך יותר ויותר סוכר כדי להרגיש טוב יותר.

 

מה לגבי מוצרים דיאטטיים? שהגוף מקבל אספרטיים או ממתיק מלאכותי אחר, המוח מקבל פקודה שהוא קיבל מתוק, אך המתוק לא מגיע למוח (כי הוא מלאכותי) ואז המוח מתחיל לחפש את המתוק בגוף, מה שגורם לתחושה שאנחנו חייבים מתוק!

 

 

האם ידעתם ש-100גרם חטיף = 2 כפות שמן

מומלץ להסתכל ברשימת הרכיבים ולראות כמה שמן מכיל כל חטיף, ולתרגם אותו ליחידות מידה.

במאה גרם חטיף, למשל, יש שתי כפות שמן. האם יש הורה שהיה נותן לילד שלו שתי כמות שמן?

 

אז איך בכל זאת אפשר להימנע מהמוקשים ולדאוג לבריאות ילדינו?

תמיד עדיף לצרוך מזון שקרוב ככל האפשר לטבע שלו.

טיפים קטנים לשינוי גדול:

- בדגני הבוקר הייתי ממליץ להכין דייסת קוואקר/שיבולת שועל עם דבש תמרים ופירות יער- במקום דגני בוקר מתועשים. 

- מיצים- כמובן עדיף מים! ניתן להוסיף פלח לימון ו/או נענע או....פלחי מלפפון לכד מים (כדאי לנסות)
- לסחוט מיץ טבעי גם פתרון יעיל יותר מלקנות בחוץ, אך לא להתבלבל זה לא דיאטטי.
- פרוסה עם ממרח תמרים/ חרובים/ טחינה וסילאן/ ריבה ללא סוכר עדיף משוקולד וכו'..
- יוגורט טבעי, ללא תוספת פרי - עדיף! ניתן להוסיף פרי אמיתי וכך נשלוט בכמות הסוכר והקלוריות.

מומלץ לראות!!!

 

מעוניין לקבל טיפים נוספים לחץ כאן

חזור לדף הקודם
חדשות אחרונות
בדוק ה BMI שלך