العربية
10-04-2019 נכתב ע"י יועצת לאכילה נכונה

שילובי מזון לא מומלצים

לפניכם שילובי מזונות –שאפילו שהם בריאים לכשעצמם בשילוב הם מזיקים.

הכתבה מעניינת אותך? תן לייק  

1: ביצה עם קפה

אחת מארוחות הבוקר השכיחות בבתי הקפה היא אומלט או כריך חביתה ולצדו קפה, בקפה מצוי פוליפנול רב-עוצמה המונע את ספיגת הברזל שבביצים ומוריד את רמת הסידן בעצמות.

אותו הדין אמור גם לגבי שתיית קפה לאחר אכילת בשר או כל מאכל אחר עשיר בברזל.

מה עושים?

ותרו על קפה לאחר הארוחה, החליפו אותו בתה צמחים שיעזור בעיכול הארוחה, ונצלו את הקפה לזמנים שבהם התועלת ממנו היא אמיתית.

 

2: מוזלי (יוגורט וגרנולה עם פירות)

המוזלי הפך ללהיט בריאות בשנים האחרונות, וכל מרכיביו אכן ניחנים בתכונות מועילות, אך הוויטמינים ונוגדי החמצון הנמצאים בפירות לא נספגים טוב בגוף כשהם משולבים עם מאכלים אחרים.

כדי להגיע לספיגה המקסימלית מהפרי יש לאכול אותו בנפרד, על קיבה ריקה, כחצי שעה לפני הארוחה הבאה.

וזה לא הכל: הפירות מכילים חומצה שמפרישה חומצה הידרוכלורית הגורמת להם לתסוס בקיבה ומאטה למעשה את העיכול של מזונות אחרים, בעיקר חלבון (כמו יוגורט), ויוצרת אי נוחות, נפיחות וגזים. זאת סיבה טובה נוספת לאכול פירות בנפרד.

מה עושים?

אוכלים פרי, נחים, ואחר כך נהנים מיוגורט עם אגוזים או גרעיני דלעת.

אם בכל זאת חושקים במוזלי המקורי, העדיפו פירות חומציים כמו אוכמניות שחורות, ענבים, תפוזים, אננס, שזיפים, רימונים ותות שדה.

 

3: משקאות קולה עם ארוחה

משקאות הקולה מכילים קפאין בריכוז גבוה – בקבוק של 500 מ”ל מכיל מעל 50 מ”ג קפאין.

הקפאין מונע ומצמצם ספיגה של מינרלים חשובים בגוף, בעיקר סידן, מגנזיום, ברזל, אבץ וסלניום.

מה עושים?

אם אתם חייבים לשתות משקה תוסס בזמן הארוחה, העדיפו משקה על בסיס לימון, תפוזים או אשכוליות.

 

4: תה עם חלב

התה מכיל נוגדי חמצון המועילים לגוף, והוא טוב ללב כיוון שהוא מעודד את הפרשת התחמוצת החנקנית מהגוף ובכלל תורם לדילול הדם בעורקים, אך הוספת חלב מפחיתה מהתועלת שבו.

מחקר שנעשה בגרמניה מצא שתה עם חלב אינו מספק אותה כמות של נוגדי חמצון למערכת הדם והלב בשל חלבון המצוי בחלב (קזאין).

מה עושים?

התה טעים גם ללא חלב, אך מי שחושק בשילוב יכול להשתמש בחלב שקדים או חלב אורז.

 

5: דיאט קולה עם אלכוהול

כדי לחסוך קלוריות, אנשים רבים משלבים אלכוהול עם משקה דיאטטי, כמו רום עם דיאט קולה אם הרצון הוא לצמצם קלוריות משיקולים בריאותיים, קחו בחשבון לשילוב יש השפעות לוואי שליליות – ספיגת האלכוהול בדם מוגברת, וכך גם השפעת האלכוהול על התפקוד. הבעיה העיקרית היא ההיערכות להשפעת האלכוהול, כיוון שמי ששותה כוסית קטנה של רום עשוי לחשוב ששתה רק מעט, בעוד שהשילוב עם משקה הדיאט העלה את רמת האלכוהול בדמו.

מה עושים?

מוותרים על הדיאט ובוחרים במשקה רגיל. ואם לא, היזהרו !

 

6: פרי הדר עם בננה

הנטייה לשלב בננה בשייק על בסיס מיץ תפוזים נובעת מהצורך באיזון החמיצות המגיעה מהתפוז, והשילוב נפוץ מאוד בדוכני המיצים, אך כאשר משלבים בננה עם פירות המכילים ויטמין C, רמת הוויטמין הנספגת בגוף קטנה ב -70%-80%.

מה עושים?

שותים את מיץ התפוזים סחוט וטבעי, ללא תוספות.

אם השייק כולל פירות מתוקים, שנו את הבסיס לחלב צמחי או מים.

 

7: בשר או דגים עם בירה

ארוחה המבוססת על בשר או דגים מהווה מקור טוב לוויטמין B, ובעיקר B12. קבוצת ויטמין B חשובה לייצור אנרגיה, לתפקוד המוח, לתפקוד מערכת העצבים ועוד, אך שתיית בירה בארוחה מביאה לירידה משמעותית בספיגת הוויטמינים האלו בגוף

כעת לפני שאתם אוכלים, עיצרו ובידקו האם זה שילוב מומלץ!

 

 

אהבתם? ❤ שתפו את החברים שגם הם יוכלו ליהנות ולנהל אורח חיים בריא

רוצה לרדת במשקל? לשנות אורח חיים? התקשר/י עכשיו: 077-500-3528

 

חזור לדף הקודם
חדשות אחרונות
בדוק ה BMI שלך