العربية
06-12-2015 נכתב ע"י יועץ לאכילה נכונה

אוכל בריא מתכונים

ריכזנו עבורכם מתכוני אוכל בריאים במיוחד

הכתבה מעניינת אותך? תן לייק  

קינואה

מצרכים:
גזר גדול חתוך לקוביות, בצל גדול חתוך לקוביות , כוס קינואה, אגוז מוסקט, כמון, מלח פלפל.

הוראות הכנה: לטגן עד להזהבה עם כפית שמן את הבצל עם הגזר ביחד. להוסיף כוס קינואה ולערבב. להוסיף 1/2 כפית מלח פלפל לפי הטעם 1/2 כפית כמון וקורטוב אגוז מוסקט.

להוסיף 3 כוסות מים להביא לרתיחה ולהוריד לאש נמוכה. לבשל עד לספיגת הנוזלים.

 * קינואה זו תוספת בריאה , עתירת סיבים וחלבון לכל מנת חלבון.


סינטה

סינטה היא נתח בשר רזה יחסית ועתיר חלבון.

מצרכים: סטייק סינטה, מלח גס, פלפל גרוס, רוטב טריאקי, שמן זית

הוראות הכנה: לחמם טוב מחבת טפלון, לעסות את נתח הבשר בשמן זית ולהניח על המחבת הרותחת ל2-3 דק, להפוך לטבל בכפית טריאקי מלח ופלפל כעבור 2 דק להפוך שוב לדקה ולאכול מיד (:

 * עם נתח בשר מומלץ לאכול כתוספת סלט ירוק או ירקות אנטיפסטי בתנור.


ירקות אנטיפסטי בתנור

* תוספת נהדרת משביעה, דלת קלוריות וטעימה לכל ארוחה.

מצרכים: 1 קישוא פרוס לסירות, 1 בטטה בינונית פרוסה לריבועים, כוס קוביות דלעת שמן זית, מלח פלפל.

הוראות הכנה: לחמם תנור לחום בינוני 180, לרפד תבנית אפיה גדולה עם ניר אפיה ולהבריש על ניר אפיה מעט שמן זית. להניח בתבנית את הירקות החתוכים להבריש את הירקות בשמן זית מלח פלפל ולאפות עד שרואים שכבת קראנצ' על הירקות.


גרגירי חומוס

* קטניות הן תוספת מצוינת לארוחה הן עתירות סיבים וחלבונים והכי חשוב דלות בקלוריות.

את גרגירי החומוס יש *להנביט או לקנות במצב קפוא בשני המקרים צריך לבשל אותן כשעה לפני הכנת התבשיל.

מצרכים: 2 כוסות גרגירי חומוס לאחר בישול, כף לימון כבוש, 2 כפות רסק עגבניות, כפית אריסה, מלח, פלפל, כפית כמון, 1/2 כפית פפריקה מתוקה

הוראות הכנה: להקפיץ את הגרגירים על מחבת עם מעט שמן זית, להוסיף את כל התבלינים ו1/2 כוס מים. לבשל כחצי שעה

*איך מנביטים גרגירי חומוס- להשרות 24שעות את גרגירי החומוס בקערת מים (להחליף את המים פעמיים לפחות) לאחר 24 שעות להניח מגבת יבשה על הקערה.

כל 5 שעות לשטוף את הגרגירים ולהחזיר את המגבת. עד שרואים בקיעת גבעול מהחומוס. תהליך זה יכול לקחת 3 ימים.

טיפ: תהליך ההנבטה מסייע למערכת העיכול לעיכול טוב יותר של הקטניה וממצא את מירב הויטמינים מהקטניה.

 

חזור לדף הקודם
חדשות אחרונות
בדוק ה BMI שלך